یاس من
یاس من

یاس من

من هوای تازه می خواهم!

زندگی یعنی تکاپو

زندگی یعنی هیاهو

زندگی یعنی ، شب نو ، روز نو ، اندیشه ی نو

زندگی یعنی ، غم نو ، حسرت نو ، پیشه ای نو

زندگی بایست سرشار از تکان و تازگی باشد

زندگی بایست در پیچ و خم راهش ز الوان حوادث رنگ بپذیرد

زندگی بایست یک دم یک نفس حتی ز جنبش وا نماند

گر چه این جنبش برای مقصدی بیهوده باشد

زندگانی همچو آب است

آب اگر راکد بماند چهره اش افسرده خواهد شد

و بوی گند می گیرد

در هلال آبگیرش غنچه لبخند می میرد

آهوان عشق از آب گل آلودش نمی نوشند

مرغکان شوق در آیینه تارش نمی جوشند

من سرودی تازه می خواهم

افتخاری آسمانگیر و بلند آوازه می خواهم

کرم خاکی نیستم من تا بمانم در مغاک خویشتن خاموش

نیستم شب کور کز خورشید روشن گر بدوزم چشم

آفتابم من که یکجا یک زمان ساکت نمی مان

من هوای تازه می خواهم!

                                                                         

                                                                                                هوشنگ شفا




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد