یاس من
یاس من

یاس من

روزه عشق

دیشب قبل از اینکه خوابم ببره داشتم فکر می کردم که فردا یعنی امروز چی کار کنم و برنامه هامو تو ذهنم چک می کردم که یه دفعه غصه ام گرفت. همیشه از شنبه ها  یه ترسی دارم. روز اول هفته. به نظرم خیلی مهمه که چطور هفته امو شروع کنم. خوب باشه و ازخودم  رضایت داشته باشم  یا نه هیچی طبق برنامه پیش نره. در هر صورت معتقدم که تا آخر هفته ، وضع به همون منوال پیش خواهد رفت. واسه همین معمولا سعی ام بر اینه که روز اول هفته رو خوب شروع کنم. مثلا  آزمایشگاه یا دکتر نمی رم.  خب این یه برنامه است که به ضمیر نا خودآگاهم دادم و خیال تغییر دادنش رو هم ندارم. بگذریم. شاید بعدا توی یه پست جدا گانه درباره  اینکه چطور می شه این برنامه ها رو عوض کرد ، بنویسم.

همون جوری که توی تخت دراز کشیده بودم و از این دست به اون دست می شدم و غصه ام گرفته بود  و ناراحت بعضی مسائل و دلخوری های اخیر بین خودم و اتساین بودم ... یه دفعه یه فکر بکر به ذهنم خطور کرد. به خودم گفتم چرا امتحانش نکنم؟؟  فکر کردم چه خوبه که "روزه عشق" بگیرم. اول از یه روز شروع کنم. اگه یه روز کامل شرایط روزه امو رعایت کردم به خودم جایزه بدم. و این روزه رو برسونم به یه هفته. و خلاصه تبدیلش کنم به یه عادت همیشگی تا مثل همون برنامه ضمیر ناخودآگاه  که گفتم بشه و حتی به صورت آگاهانه هم نتونم خلافش عمل کنم. که اگه بشه چی میشه ...

روزه عشق به این صورته که من فقط زوم می کنم روی کارای خوب اتساین. و همونا رو زیر ذره بین می برم چه بزرگ چه کوچیک حتی  یه لبخند زورکی اشو!  و توی طول روز به خودم مرتب اونا رو یاد آوری می کنم. حتی اگه اون روز هیچ اتفاقی هم نیفتاده باشه که من دوست داشته باشم، می تونم از خاطراتمون استفاده کنم. و یادم بیاد که فلان روز چه جمله عاشقانه ای رو بم گفت مثلا. یا فلان روز به خاطر من عجب کاری کردا و از همین چیزا....... و اگه خواستم توی ذهنم  یاد یه کاری که بر خلاف میل من کرده و ازش ناراحت شدم ،  بیفتم روزه ام باطل میشه. و کلا هر جمله منفی، فکر منفی و خاطره بد در مورد اتساین ممنوع!

مثلا اگه یه دوستی  داشت از همسرش  مینالید واسه همدردی باهاش بگم : ای بابا همه مردا همینجورین دیگه و منم یاد یه چیزی تو همون مایه ها تویه رابطمون بگردم... به جاش سریع  به خودم بگم  من روزه ام . حداقل می تونم هیچی نگم  یا شاید بتونم به اونم پیشنهاد کنم که از این روش استفاده کنه.

این دقیقا مثل سپاسگزاری می مونه در مقابل ناشکری. و باعث میشه کل روز علاوه براینکه حالم از این بابت خوب باشه و سر حال باشم  و همش فکر کنم که چقدر اون مهربونه و به فکرمه و واسم چه کارایی که نکرده و چه حرفای قشنگی بم  گفته و  ... موج مثبت هم واسش می فرستم و می دونم که اونم این موجهای مثبت رو در یافت می کنه. چون موج های منفی رو که همیشه خوب گرفته! حالا با فرض اینکه گیرنده های موج مثبتش از کار افتاده باشه هم ، بازم این که من دارم واسه بهبود رابطه عاشقانه ام یه کاری انجام میدم ، حالم رو خوب میکنه. 

و چقدر خوب شد که این فکر درست شب شنبه به ذهنم رسید تا بتونم هفته امو خوب شروع کنم.


نظرات 2 + ارسال نظر
هلیا جمعه 22 مرداد 1395 ساعت 06:13 ب.ظ http://www.mainlink2.blogsky.com

تولدت مبارک دوست عزیزم ......
دلم میخواست بهت زنگ بزنم ولی متاسفانه اگه به تلفن تو زنگ بزنم باید با دریا صحبت کنم.
ایشالا همیشه شاد و سلامت کنار خونواده گلت باشی

ممنون هلیا جون
توام همینطور عزیزم

هلیا جمعه 22 مرداد 1395 ساعت 06:08 ب.ظ http://www.mainlink2.blogsky.com

همیشه نگاهت به زندگی رو دوست داشتم.
همیشه ایده هات رو دوست داشتم .
همیشه تفاوتت با بقیه آدم ها رو دوست داشتم.
.
.
.
همیشه دوست دارم .

منم این نگاه دقیق تو رو دوست دارم

و منم همیشه دوستت دارم دوست خوبم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد